Returpolicy
Returer & Ångerrätt
Vi erbjuder 30 dagars returrätt, så att du kan känna dig trygg med varje köp. Du har 30 dagar från det att du mottagit din order på dig att begära en retur.
För att returen ska godkännas måste produkten vara i samma skick som när du fick den — oanvänd, med originaletiketter och förpackning. Bifoga även kvitto eller annan bevis på köp.
För att starta en retur, kontakta oss på support@lysform.se. När din begäran är godkänd får du en förbetald returetikett och instruktioner för hur du skickar tillbaka varan.
Observera: varor som returneras utan förhandsgodkännande kommer inte att accepteras.
Du är alltid välkommen att kontakta oss med frågor kring returer på support@lysform.se — vårt team finns här för att hjälpa dig
Skador & Problem
Kontrollera din order vid mottagandet. Om du mottagit en produkt som är defekt, skadad eller felaktig, kontakta oss omedelbart så vi kan åtgärda det så snabbt som möjligt.
Undantag / Ej returnerbara produkter
Vissa produkter kan tyvärr inte returneras, inklusive:
• Förbrukningsvaror (t.ex. mat, blommor, växter)
- Anpassade eller personliga produkter
- Personvårdsprodukter (t.ex. skönhetsprodukter)
- Farliga material, brandfarliga vätskor eller gaser
Vi kan heller inte acceptera returer av nedsatta varor eller presentkort. Om du är osäker på om din produkt går att returnera, kontakta oss gärna vi förklarar.
Byten
Det snabbaste sättet att få det du vill ha är att returnera din nuvarande produkt och lägga en ny beställning när returen godkänts.
EU 14 dagars ångerrätt
Om din order skickats inom EU har du rätt att ångra eller returnera din order inom 14 dagar — utan att ange anledning. Den returnerade produkten måste vara oanvänd, med etiketter, i originalförpackning och med kvitto eller bevis på köp.
Återbetalningar
När vi mottagit och kontrollerat din retur meddelar vi dig om godkännande.
Om returen godkänns sker återbetalning automatiskt till ursprunglig betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Observera att din bank eller kortleverantör kan ta extra tid för att genomföra transaktionen.
Om mer än 15 arbetsdagar har gått sedan återbetalningen godkändes, kontakta oss på support@lysform.se — vi löser det.